Direktlänk till inlägg 11 juni 2014

Drömmar blir verklighet

Av Karin Liljeqvist - 11 juni 2014 14:34

Det växer så det knakar innuti växthuset nu, men resan har varit krånglig och ibalnd har jag velat kasta in handduken. Varje dag jag vaknar går jag ut i trädgården och njuter av grönskan. Jag är tacksam för att jag får lov att uppleva ett lugnt och en sinnesro efter år av kaos i huvudet. Trädgården betyder nu allt för mig. Sedan jag flyttade från mina hemtrakter och upp till min man har mitt sinne lättat bitvis och jag har äntligen kunnat påbörja resan mot att hitta mig själv.


Det har funnits kaos här med. Det är inte lätt att komma helt ny in i ett hus, ett litet samhälle, en familj och försöka få sin plats. Speciellt inte när man hela tiden levt som en människa som inte vågat ta för sig och inte kunnat sätta värde på sig själv. Det finns alltid människor som vill lägga sig i andras liv, kanske med all välmening, men det är inte alltid

lätt att stå emot.


Att våga vara den man är är viktigt, att våga vara den man vill vara kanske är ännu viktigare. Att vara tillsammans med någon som inte kompleterar en eller är ett beroende är viktigt, man skall känna att man vill vara tillsammans med personen, för att man trivs ihop. Den filosofin har slagit rot i mitt huvud och jag älskar tanken på att min man inte är en person jag skall vara i beroendeställning till, varken ekonomiskt eller känslomässigt, utan han är den människa jag vill dela livet med.


Det är viktigt att veta vad man vill och jobba utifrån det istället för att se begränsningar. Det är en stor fördel med att vara vuxen, jag gör som jag vill punkt slut! Pengar är dock en stor begränsning vad gäller detta men man kan alltid nå sitt mål om man jobbar riktigt hårt och prioriterar. Ibland kanske det är viktigare att prioritera att ha kul än att göra någonting nödvändigt, det är viktigt för att man ska trivas med vardagen. Jag har jätte svårt att låta andras åsikter inte beröra mig, därför kan jag nog inte vara helt lycklig just nu, men det kommer! Jag är påväg åt rätt håll och just nu njuter jag av varje sekund jag kan strosa i trädgården och känna lyckan av kanske inte fullkomlighet men att vara för stunden nöjd!


Här kommer en liten uppdatering på växhuset som är hjärtat i vår trädgård:


 

Byggde en liten stenplats utanför för att höja mysfaktorn lite. Kommer bli super när gräset växer upp runt om.


          

Paprika, gurka och tomater!


    

Min egensådda Arizona sun överlevde vintern ute och återhämtar sig nu i växthusvärmen. Änglatrumpeterna är nyinförskaffade och det ska bli spännande att se hu de tar sig.


  Utanför har vi planterat majs i pallkragar. Hoppas att de kan bli närodlade popcorn!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin Liljeqvist - 21 juli 2014 19:22

Vilken dag! Ledig efter en sexdagars period av arbete med tre tolvtimmarspass. Helt slut. Men istället för att vara hemma och slöa hela dagen åkte jag med svärmor till en stor loppis utanför Avesta. Vilken tur! Kanonväder och så mycket spännande att ...

Av Karin Liljeqvist - 13 juli 2014 11:55

Nu har vi ätit vindruvor, citrongurka och skördat gurka för inläggning. Det här med sylt och saft är egentligen inte min grej, men i går fick jag mig ett konkonstigt ryck och gjorde saft på röda vinbär och rabarber. Jätte gott! I dag regnar det så tr...

Av Karin Liljeqvist - 12 juli 2014 15:32

Ledig i 4 dagar! Har precis öppnat en flaska vitt och njuter i skuggan på baksidan efter loppis och planterande.   Ledigheten började i går och jag bestämde mig för att åter igen vara överambitiös. Städning hela förmiddagen, sedan handling och på...

Av Karin Liljeqvist - 30 juni 2014 19:17

Det är mycket jobb nu och mycket regn. Jag har det roligaste jobbet i hela världen just nu. Det är viktigt för mig att kunna gå till jobbet och känna att jag gör någonting meningsfullt för andra människor. Men när jag kommer hem uppskattar jag lite e...

Av Karin Liljeqvist - 26 juni 2014 19:27

Jag tror att jag har hittat ett perfekt sätt att kombinera min konstnärliga ådra med trädgårdsarbetet, gjutning!   Tredje gången gillt och jag lyckades med mitt rabarberblad. Kanske inte lämpligt att använda som fågelbad med tanke på hålet, men d...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards