Direktlänk till inlägg 14 maj 2014

Starten på någonting nytt

Av Karin Liljeqvist - 14 maj 2014 18:59

Just så känns det nu. Jag och min man har varit tillsammans i snart tre år nu, men efter bröllopet den 3:e maj känns det som att vi har startat någonting nytt. Ett liv som man och hustru är ett stort val som har gett oss och vår kärlek till varandra en större betydelse. Vi har mycket vi skall bygga tillsammans, men förhoppningsvis har vi en hel livstid på oss att genomföra alla tankar och idéer.


Det är inte lätt att vilja mycket och inte kunna genomföra alla saker. Mycket står i vägen, som ekonomi, tid, kunskap och ibland även lust. Lusten att genomföra projekt avtar ju fler hinder som kommer i ens väg. Kanske är det så även i en relation. Men liksom man kan behöva ett nytt badrum, nya fönster eller egentligen vad som helst som krävs för ett skäligt liv, krävs det kunskap. Hur får man då den kunskapen? Jo, man försöker och blir det fel får man försöka igen tills det blir rätt. Kanske behöver man hjälp när kreativiteten är slut, kanske behöver man till och med ett proffs som gör allt åt en. Men i slutändan hänger det på en själv.


Det nya stadiet vi valt att gå in i tillsammans är, precis som vår trädgård, en yta fylld av hål, stenar, ogräs och framför allt oformlighet. Men där finns också de vackraste av blommor, en tanke om framtiden och ett intresse från oss båda att forma och skapa tillsammans.


Så tillsammans ska vi nu, ett steg i taget, ta oss fram på vägen som kallas livet och den är kantad av både ogräs och rosor. Men det viktigaste är att jag får dela den tillsammans med den djupa, underbart vackra och outforskade källa som är min man.


  Den första Tulpanen! <3



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin Liljeqvist - 21 juli 2014 19:22

Vilken dag! Ledig efter en sexdagars period av arbete med tre tolvtimmarspass. Helt slut. Men istället för att vara hemma och slöa hela dagen åkte jag med svärmor till en stor loppis utanför Avesta. Vilken tur! Kanonväder och så mycket spännande att ...

Av Karin Liljeqvist - 13 juli 2014 11:55

Nu har vi ätit vindruvor, citrongurka och skördat gurka för inläggning. Det här med sylt och saft är egentligen inte min grej, men i går fick jag mig ett konkonstigt ryck och gjorde saft på röda vinbär och rabarber. Jätte gott! I dag regnar det så tr...

Av Karin Liljeqvist - 12 juli 2014 15:32

Ledig i 4 dagar! Har precis öppnat en flaska vitt och njuter i skuggan på baksidan efter loppis och planterande.   Ledigheten började i går och jag bestämde mig för att åter igen vara överambitiös. Städning hela förmiddagen, sedan handling och på...

Av Karin Liljeqvist - 30 juni 2014 19:17

Det är mycket jobb nu och mycket regn. Jag har det roligaste jobbet i hela världen just nu. Det är viktigt för mig att kunna gå till jobbet och känna att jag gör någonting meningsfullt för andra människor. Men när jag kommer hem uppskattar jag lite e...

Av Karin Liljeqvist - 26 juni 2014 19:27

Jag tror att jag har hittat ett perfekt sätt att kombinera min konstnärliga ådra med trädgårdsarbetet, gjutning!   Tredje gången gillt och jag lyckades med mitt rabarberblad. Kanske inte lämpligt att använda som fågelbad med tanke på hålet, men d...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards