Alla inlägg den 14 maj 2014

Av Karin Liljeqvist - 14 maj 2014 20:20

I bröllopspresent fick vi bland annat en björnbärsbuske, mina favoritbär! Den hamnade på baksidan av huset tillsammans med hallonbuskar, vinbär, rabarber och ett äppelträd. Drömmen för mig är att jag skall kunna gå ut på morgonen och plocka till mig färska bär att ha på filen.

 

Nu hoppas vi på ett rikligt bärår!


För ekonomiska bidrag vi också fick i bröllopspresent har jag och min man äntligen tagit steget till att köpa ett växthus. Väntar otåligt på att det skall komma hem. Tänk vilken lycka att gå och plocka sina egna grönsaker istället för att köpa dem i affären.


Lite jobb ger mer än goda grönsaker. Det är viktigt att vi tänker till lite extra vad gäller miljön. Därför blir jag lycklig i hela kroppen när jag tänker på vad vår trädgård kommer kunna ge oss i sommar. Jag har spenderat dagen i potatis och morotslandet med att gräva bort stora maskrosor och tistlar. Ryggen värker men det är helt klart värt det för i sommar skall jag kunna dra upp en lila morot ur jorden och ha i min sallad. Bortsett från det vanliga med gurka och tomater har vi även börjat förså majs. Önska oss lycka till och komma gärna med lite roliga förslag på goda grönsaker, frukter och bär.


 

Vågar jag tro att det blir mycket vinbär i år? :-)

Av Karin Liljeqvist - 14 maj 2014 18:59

Just så känns det nu. Jag och min man har varit tillsammans i snart tre år nu, men efter bröllopet den 3:e maj känns det som att vi har startat någonting nytt. Ett liv som man och hustru är ett stort val som har gett oss och vår kärlek till varandra en större betydelse. Vi har mycket vi skall bygga tillsammans, men förhoppningsvis har vi en hel livstid på oss att genomföra alla tankar och idéer.


Det är inte lätt att vilja mycket och inte kunna genomföra alla saker. Mycket står i vägen, som ekonomi, tid, kunskap och ibland även lust. Lusten att genomföra projekt avtar ju fler hinder som kommer i ens väg. Kanske är det så även i en relation. Men liksom man kan behöva ett nytt badrum, nya fönster eller egentligen vad som helst som krävs för ett skäligt liv, krävs det kunskap. Hur får man då den kunskapen? Jo, man försöker och blir det fel får man försöka igen tills det blir rätt. Kanske behöver man hjälp när kreativiteten är slut, kanske behöver man till och med ett proffs som gör allt åt en. Men i slutändan hänger det på en själv.


Det nya stadiet vi valt att gå in i tillsammans är, precis som vår trädgård, en yta fylld av hål, stenar, ogräs och framför allt oformlighet. Men där finns också de vackraste av blommor, en tanke om framtiden och ett intresse från oss båda att forma och skapa tillsammans.


Så tillsammans ska vi nu, ett steg i taget, ta oss fram på vägen som kallas livet och den är kantad av både ogräs och rosor. Men det viktigaste är att jag får dela den tillsammans med den djupa, underbart vackra och outforskade källa som är min man.


  Den första Tulpanen! <3



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards