Direktlänk till inlägg 26 juni 2014

Ny hobby på G!

Av Karin Liljeqvist - 26 juni 2014 19:27

Jag tror att jag har hittat ett perfekt sätt att kombinera min konstnärliga ådra med trädgårdsarbetet, gjutning!


Tredje gången gillt och jag lyckades med mitt rabarberblad. Kanske inte lämpligt att använda som fågelbad med tanke på hålet, men det är fint att titta på. Jag har ägnat dagen åt att börja bygga på ett stenparti och där kommer rabarberbladet att passa in perfekt.


    


Jag är lite överfötjust i att återbruka saker, därför blev lite tomma mjölkkartonger formar till dessa ljushållare. Dom blev ganska bra, lite grovhuggna men det har sin charm. Perfekta för utomhusbruk.


 


Jag har en del material kvar jag kan använda. Undrar vad nästa betongprojekt blir.  


 
 
Ingen bild

monia

27 juni 2014 07:39

Kreativa Karin! Det är så kul att ta del av dina projekt och vilda idéer. Ljusstakarna är ju jättefräcka. Hoppas ni kan rädda gurkor och päronträd med tanke på allt jobb ni lagt ner.

Karin Liljeqvist

28 juni 2014 16:06

Tack :) gurkorna blir det inga problem med. Päronträdet får vi se hur det blir med i höst.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin Liljeqvist - 21 juli 2014 19:22

Vilken dag! Ledig efter en sexdagars period av arbete med tre tolvtimmarspass. Helt slut. Men istället för att vara hemma och slöa hela dagen åkte jag med svärmor till en stor loppis utanför Avesta. Vilken tur! Kanonväder och så mycket spännande att ...

Av Karin Liljeqvist - 13 juli 2014 11:55

Nu har vi ätit vindruvor, citrongurka och skördat gurka för inläggning. Det här med sylt och saft är egentligen inte min grej, men i går fick jag mig ett konkonstigt ryck och gjorde saft på röda vinbär och rabarber. Jätte gott! I dag regnar det så tr...

Av Karin Liljeqvist - 12 juli 2014 15:32

Ledig i 4 dagar! Har precis öppnat en flaska vitt och njuter i skuggan på baksidan efter loppis och planterande.   Ledigheten började i går och jag bestämde mig för att åter igen vara överambitiös. Städning hela förmiddagen, sedan handling och på...

Av Karin Liljeqvist - 30 juni 2014 19:17

Det är mycket jobb nu och mycket regn. Jag har det roligaste jobbet i hela världen just nu. Det är viktigt för mig att kunna gå till jobbet och känna att jag gör någonting meningsfullt för andra människor. Men när jag kommer hem uppskattar jag lite e...

Av Karin Liljeqvist - 25 juni 2014 17:42

Regnet det bara öser ner.... Men jag har trotsat det och varit ute en stund. Gjutit ett rabarberblad och ljusstakar i mjölkförpackningar. Vi får se om det håller.   Det är mycket jobb nu men jag försöker få tid till trädgården på min lediga tid. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards