Alla inlägg den 21 juli 2014

Av Karin Liljeqvist - 21 juli 2014 19:22

Vilken dag! Ledig efter en sexdagars period av arbete med tre tolvtimmarspass. Helt slut. Men istället för att vara hemma och slöa hela dagen åkte jag med svärmor till en stor loppis utanför Avesta. Vilken tur! Kanonväder och så mycket spännande att titta på. Dessvärre tycker jag att de flesta loppis-försäljare är aningen dyra. För mig handlar loppis om att man skall kunna förgylla någon annans tillvaro med sådant som man själv inte längre har användning för. Men får många verkar det bara handla om att tjäna pengar. Men ibland kan man göra några fynd. Jag har länge letat efter en picknickkorg och nu har jag äntligen hittat rätt modell för bara 50 kr. Skall byta tyget innuti men annars är den helt perfekt.


 


Till trädgården har jag hittat krukor via en köp och sälj sida på Facebook. Antingen för blommor eller så planterar jag kryddor i dem. Fint för en 50-lapp i alla fall.


 


Trädgården mår fint och vi grejar lite varje dag trots jobb. Men jobbet i trädgården är en avkoppling i sig, dessutom börjar bären mogna så vi kan njuta av det goda i grönskan också. Majsen växer och frodas och nsart kanske de blommar, om majs nu gör det :)


 


Att återbruka, handla begagnat, odla själv och att ta vara på saker är både ekonomiskt, roligt och många gånger mycket finare och bättre än att alltid köpa nytt. Men i morgon börjar vi med monteringen av vårt nya bevattningssystem, nyinköpt men med solcellsdrift och en pump man sänker ner i en regnvattenstunna känns det som ett vettigt inköp för snart kommer vi inte åt att vattna alla våra plantor längre i växthuset.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards